torsdag 11 oktober 2012

10 km Löparband...puhhh

Då jag varit iväg i Tyskland med jobbet i två dagar så hade jag lite panik på löparfronten idag. Jag insåg dessutom att kvällspasset kunde vara i fara då jag ska upp till min sjuka pappa på sjukhuset och att jag verkligen behöver simma. Jag bestämde att det får bli ett "långpass" på Friskis istället...nu djävlar skulle jag klara 10 km på löparbandet.
Jag värmde upp 1 km i 6 tempo och gick sedan upp till 5:15 tempo. Här kan jag ligga och fisa i 9 km inga problem bara jag kan få bort alla tråktankar. Det funkade i 3 km ungefär sedan var det tråkvarning så det stod härliga till. Jag bestämmde då att springa på lite så det skulle bli fartlek av det hela. 2 km i 4:30, en km i 4:00, nu gick tiden fort ialla fall och rätt som det var så stod det 10 km på mätaren. Det är andra gången i livet jag kört så långt som 10 km på löparband. Fortfarande dödens tråkigt men måste man ha till lite kilometer så måste man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar