onsdag 24 oktober 2012

2,5 timmar simmning igår...

Förra veckan fick ju löpningen stå tillbaka för cyklingen och simningen och det verkar som det blir likadant denna veckan.
Jag börjar hitta flytet i simningen nu och det blir lättare för varje gång. Igår kikade jag på lite youtube filmer om de vanligaste felen och snappade upp lite småfel som jag korrigerade. Det roliga med att titta på filmer om simning nu är att man har mycket bättre förståelse när man åtminstone tror att man gör rätt. Igår blev det 2300m + 1timma simskola så någonstans runt 3000m sammanlagt. Kanske blev det mer eller så var det den nya tekniken som gjort att jag har träningsverk som attan idag. En mulande känsla i framförallt armar. Lite skönt är det sammtidigt som det ömmar lite ibland :D.
Kankse kan jag få till lite löpning efter jobbet idag. Får bli i totalt mörker i så fall men om jag inte ska vara totalt otränad inför 6-timmars så är det nog dags att börja samla lite löpartimmar nu.

1 kommentar:

  1. Grymt bra jobbat.
    För mig var det så att när jag kunde simma 1km utan vila så lossnade allt.
    Så nu är det "bara" farten som saknas. ;-)

    SvaraRadera