fredag 26 oktober 2012

10km och lite simning

Igår simmade jag i 30 min och sprang 10km på kvällen. Kändes som en lagom dos av träning för min lite lätt sargade kropp. Jag tog det lugnt med simmandet och matade på längder bara och försökte tänka på tekniken. Löpningen blev i höstmörker, snålblåst och snö. Jag stack ut på min vanliga 10km runda och igår var det lite lagom ruskigt ute. Kändes som någon jagade mig i mörkret (ingen pannlampa) så första 5 km gick på fina 22:10 sedan tog jag det lugnt hem och småjoggade bara för att samla lite kilometer. Skönt att formen fortfarande finns där. Hade jag pressat mig ordentligt igår så hade jag nog kunnat få ner mitt pb med ett par sekunder. Jag känner mig i fin form men får inte riktigt ut det. Jag tror att ett par måndader av ickestressande träning kommer göra underverk till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar