måndag 1 oktober 2012

Tillbaka efter jobb och annat....

Jag har haft ett litet bloggavbrott i 2 veckor men nu är jag tillbaka till vardagen igen och nu måste det börjas tränas så ini helv igen
Jag har varit iväg i New York med jobbet i 9 dagar så det har bara blivit ett par sporadiska 5 km pass och så ett pass i Central park naturligtvis :D. Jag köpte nämligen ett par NB Minumus och var naturligtvis tvungen att prova dem i parken.

 Jag sprang runt ungeför i 7,5 km med en 5 kg rygga med alla mina kläder och annat i. Det var soligt och ca 22 grader så det var bara att njuta och inte klagade jag jättemycket kan jag säga.
Nu är jag ialla fall hemma och idag var det första "riktiga" passet på bra tag sedan. 10 km på banvallen blev det och jag sprang 4 snabba,3 halvsnabba och 3lugna km. Fötterna är inte helt vana vid mina nya skor ännu och de gillar def. inte att springa på asfalt ännu. Jag sprang nog 7 km på stigen brevid banan för att skona fötterna. Problemet är de vassa stenarna stora som pingisbollar ungeför. Dom känns verkligen och risken är att det kommer att göra ont i hålfötterna i morgon.

Skön start på veckan och månaden i alla fall. 10 km - check. I morgon blir det 1 timma simning och lite löpning om jag hinner.

Idag var det regnigt,blåsigt,halvmörkt. Jag sprang pissiga intervaller och det var allmänt grisigt men nästa år kan nu titulera mig MR IRONMAN då är det värt allt slit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar