torsdag 18 oktober 2012

500-600 träningstimmar blir tufft.

Jag har satt upp som mål till Ironman nästa år att jag ska komma upp i någonstans mellan 500-600 träningstimmar. Jag börjar inse nu att detta kommer bli riktigt tufft. Hade jag varit ensam skulle det nog gått men med sambo och två barn blir det knepigare. Jag har max 1,5 timma varje dag att träna på mer är det inte och ibland försvinner det ju dagar av olika anledningar. Min lösning på detta hade varit att träna på morgonen men det är tamigfan helt omöjligt att motivera sig att ut och springa 05:30. Idag hade jag tex världens chans att träna lite extra. Den store pojken var hemma för studiedag och jag hade bara mig själv att tänka på men kom jag upp och iväg tror ni ?? Näpp bara snoza klockan i ca 1 timma och sedan iväg till jobbet i vanlig stress.
Jag ska nu testa alla knep som finns i boken för att komma upp på morgonen. Det måsta bara gå på något sätt.

1 kommentar:

  1. Kan vara riktigt tufft att komma upp på morgonen i träna, håller med dig.
    Kommer du på något bra knep så dela gärna med dig.

    SvaraRadera