måndag 8 oktober 2012

Intervaller på Friskis idag.

Var jäkligt stressigt på jobbet idag och sedan hälsade jag på min pappa på lasarettet då han fått hjärtstopp förra veckan och väntar på operation.
Jag stack in på Friskis då det regnade ute och började bli sent. Jag tycker verkligen inte om löparbandet men till intervaller funkar det faktiskt ok.
Idag körde jag en ny variant. 5 x 700m i 4:15 takt med lugn joggvila i 300m i mellan varje intervall. Kändes helt ok och jag hade nog enkelt orkat 2 st till men jag körde med mina nya minimus och ville inte fresta lyckan mer då det började ömma lite varstans i fötterna. Jäkligt nöjd med att jag höjt intervalltakten till 4:15. Tusingar i den farten är inte långt borta nu. Känns verkligen som jag hittat formen så här i slutet av året. Kanske beror det på att pulsen var som den var till september och att kroppen först nu kunnat ta till sig vårens träning. Jag hoppas på det i alla fall för nu är det verkligen förbättringar från vecka till vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar