fredag 5 oktober 2012

Intervaller och simning

Igår blev det intervaller på bandet på Friskis. Jag körde 4X4:20 med 2 min vila i mellan. Det var jobbigt men det hade nog gått att pressa på intervallerna lite mera. Kanske neråt 4:10. Det får bli nästa gång. Jag har nyligen köpt mig en ny mp3 och nya lurar och testade dessa igår. Tyvärr var det alldeles får lågt ljud i mp3 spelaren trotts maxvolym och lurarna satt jättedåligt trots att det var "träningslurar" för 350 kr. Skit är det och jag som mer eller mindra massakerat paketet de låg i för att få upp skiten.
Jag simmade igår också., det gick riktigt bra. Jag införskaffade mig 2 st paddlar för händerna och simmade på i 1200m. Första gången jag bara crawlat så långt. Visserligen med lite hjälpmedel men just nu är det inte distansen som är så viktig utan att få in rytmen i andningen och det kändes som det gick bättre med padlar. Nästa gång fär det bli simfötter också då kommer jag vara rena Frölander i vattnet.
För första gången känns inte simningen som omöjligt uppdrag utan med lite mer träning så kommer detta kanske att gå trots allt. 3800 m är ju igentligen inte speciellt långt och kan jag bara få till långpass i basängen så jag känner att jag kan simma i 5000 m så borde det vara "nema problema"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar